torsdag 2 maj 2013

Utflykt till Hakone nationalpark

Efter att vi åkt två tåg och ett bergståg går vi av i Gora
för ett besök i en trädgård,

 Det första vi ser är reklam för hundar och deras lunchpaket.
(Tror vi att det är och för säkerhets skull är det nog svart för pojkhundar o röd för flickhundar)
 Parken är jättefin med en hel del Azaleor  i olika former o färger.
 Vi tror att detta ska bli blåregn när det väl börjar blomma
Det är rätt svalt på denna höjden ungefär som hemma .
 Tur att jag inte kan ta med mig plantor hem 
för i detta växthuset kunde man köpa plantor.
Jag fick gå fort igenom så att jag inte plockade till mig något.
Tjohoo! Ett hav av orkideér.
 Nu har vi åkt kabelcar sista biten upp för att se Fudji.
Men han ville inte visa sig i dag utan gömde sig bakom 
tunga grå moln o småregn.
Men istället såg vi ut över detta fältet som det pyser ifån vulkanen.
Här kunde man köpa nykokta ägg o jag vet inte vad. 
Det luktade inte särskilt gott här.
 Sen var det  dax för en svalkande öl.
Här serverades de så här.
 Sen fick vi åka sjörövarebåt över sjön
 Första stället som båten la till på gick vi av och 
vandrade den sista biten genom en gammal 
Cederträdskog, det var en bit av den gamla vägen mellan
Tokyo-Kyoto.
Efter en heldagsutflykt så bar det av till en  Italiensk restaurang.
Där blev det pizza o öl.
Sen visade Emma oss till en liten bar med endast plats för
8-10 personer.
Först bar det upp för en trappa som var så smal så att till o med jag 
kände mig tjock.  Tror att Svenska brandförsvaret hade haft något att tillägga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar